2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. vidima
8. ambroziia
9. donkatoneva
10. bojil
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Поредната рекламна кампания се промушва през заключените входове на жилищните сгради и пълни пощенските кутии с излишна хартия.
От плика не се разбира много. Подвеждащият надпис „Информация съгласно изискванията на „Закона за защита на потребителя”, Столична община, КАТ и ХЕИ” подтиква съвестния гражданин да отвори белия плик. (Защо ли законът е изписан в кавички?)
В плика има диплянка на агенция „Хронос”. Тя предлага траурни услуги: погребение, кремация, организиране на панихида и всичко, свързано с изпращането и паметта на покойник. Това е неприятен момент, но се случва на всекиго. Напълно естествено е да има достатъчно частни агенции, които да поемат грижите вместо измъчените роднини. Но – защо се спекулира с общинските такси?
Срещу няколко вида услуги пише общинска такса. Човек остава с впечатлението, че това е най-ниската цена, която се предлага изобщо за тази дейност. Близко до ума е предположението, че други частни агенции добавят по някой лев отгоре върху общинската такса. Само че в Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община, цените, свързани с гробищните услуги, са по-различни. Последното изменение е от април 2007 г. Ето само няколко примера:
Граждански ритуал: „Хронос” – 48 лв., СО - 30 лв.
Урнополагане: „Хронос” – 42 лв., СО - 25 лв.
Разкопаване и зариване на гроб: „Хронос” – 108 лв., СО - 90 лв.
Повече не искам да изброявам. Който иска, да разгледа снимката.
Неприятното в случая е, че една частна фирма си позволява да спекулира с доверието на клиентите си, поставяйки надписа общинска такса. Освен това на електронната си страница фирмата предупреждава своите клиенти да внимават, когато разни посредници им предлагат визитни картички на различни траурни агенции. „Оскъпяването на услугата, естествено, е за сметка на гражданите” – правилно са отбелязали агентите на „Хронос”. А иначе - съвсем нормално е за бързото и добро обслужване да взимат повече пари. Въпрос на конкуренция и пазар.
31.01.2008 12:29
31.01.2008 16:54