Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2008 10:10 - Всички избягваме да говорим, пишем и четем за това
Автор: liliahristova Категория: Политика   
Прочетен: 4570 Коментари: 3 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Поредната рекламна кампания се промушва през заключените входове на жилищните сгради и пълни пощенските кутии с излишна хартия.

От плика не се разбира много. Подвеждащият надпис „Информация съгласно изискванията на „Закона за защита на потребителя”, Столична община, КАТ и ХЕИ” подтиква съвестния гражданин да отвори белия плик. (Защо ли законът е изписан в кавички?)

В плика има диплянка на агенция „Хронос”. Тя предлага траурни услуги: погребение, кремация, организиране на панихида  и всичко, свързано с изпращането и паметта на покойник. Това е неприятен момент, но се случва на всекиго. Напълно естествено е да има достатъчно частни агенции, които да поемат грижите вместо измъчените роднини. Но – защо се спекулира с общинските такси?

Срещу няколко вида услуги пише общинска такса. Човек остава с впечатлението, че това е най-ниската цена, която се предлага изобщо за тази дейност. Близко до ума е предположението, че други частни агенции добавят по някой лев отгоре върху общинската такса. Само че в Наредбата за определяне и администриране на местни такси и цени на услуги, предоставяни от Столична община, цените, свързани с гробищните услуги, са по-различни. Последното изменение е от април 2007 г. Ето само няколко примера:

Граждански ритуал: „Хронос” – 48 лв., СО - 30 лв.

Урнополагане: „Хронос” – 42 лв., СО - 25 лв.

Разкопаване и зариване на гроб: „Хронос” – 108 лв., СО - 90 лв.

Повече не искам да изброявам. Който иска, да разгледа снимката.

Неприятното в случая е, че една частна фирма си позволява да спекулира с доверието на клиентите си, поставяйки надписа общинска такса. Освен това на електронната си страница фирмата предупреждава своите клиенти да внимават, когато разни посредници им предлагат визитни картички на различни траурни агенции.  Оскъпяването на услугата, естествено, е за сметка на гражданите” – правилно са отбелязали агентите на „Хронос”. А иначе - съвсем нормално е за бързото и добро обслужване да взимат повече пари. Въпрос на конкуренция и пазар. 
image

image




Гласувай:
0



1. geo - Хех
31.01.2008 10:15
нямат умора - http://geo.blog.bg/viewpost.php?id=4241
цитирай
2. анонимен - Тук има нещо по темата:
31.01.2008 12:29
http://pepas.blog.bg/viewpost.php?id=157945
цитирай
3. gamina - хм
31.01.2008 16:54
И на мен ми попадна подобна листовка в пощата, не се огледах в ценоразписа, но много чудно ми стана каква е тая информация съгласно изискванията на КАТ (какъв КАТ, какви пет лева!), да не говорим, че ХЕИ от доста време не се казват ХЕИ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: liliahristova
Категория: Политика
Прочетен: 630166
Постинги: 77
Коментари: 549
Гласове: 2062
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930