Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2007 13:30 - Властта вкара учителите в кошара
Автор: liliahristova Категория: Политика   
Прочетен: 3766 Коментари: 7 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

        По обяд имах възможността да се разходя в центъра и реших да поогледам какво се случва при протестиращите учители. Отдалеч се чуваха свирки, скандирания, викове. Приближих се откъм ул. "Съборна". Ядец! Преградено. Заобиколих "Шератон", за да мина откъм "Св. Неделя". Полиция. Преграждения. Не можело да се минава. Всичко било блокирано. Ако искам да отида към бул. "Руски", да съм минела през градинката при Народния театър. По ул. "Батенберг" към Народна банка - същата картинка. 
         Бях чула вече, че центърът ще е блокиран, но за автомобили. Защо и кой нареди гражданите да заобикалят загражденията, е въпрос с ясен и лесен отговор. Минувачите трябва да се почустват ощетени. Да им се наложи да заобикалят и да се изнервят в суматохата. Така, слушайки скандиранията на протестиращите учители, ще ги пустосват на висок глас. 
       От заградените места се виждаше поне мащабността на протеста. Аз толкова много народ не бях виждала от далечните 1989-90-91 години, когато море от хора заливаше площада при "Св. Ал. Невски". Учителите обаче бяха ограничени от заграждения, които ги вкарваха като в коловоз на определеното за протеста място в триъгълника между Министерския съвет, Президентството и Народното събрание (бивия партиен дом). Онези от тях, които бяха закъснели за уговорените места за събиране, се оказваха блокирани между полицията и свободните улици оттатък този триъгълник.
     Не зная как ще свърши този ден, как ще се развие недоволството следобеда, но солидарността с учителите, която почувствах по обяд, далеч надхвърля критиките ми към определени лица от тяхното съсловие, с които за съжаление ми се наложи да контактувам през годините като родител.
    Хората на софийските площади днес имат пълната ми подкрепа!



Тагове:   кошара,


Гласувай:
0



1. viovioi - *
11.10.2007 14:33
Няма да получат исканите 100% в никакъв случай. Защото ще стане гражданска война, всички ще станат на протест: медицински работници, транспорт, горски, общински служители, данъчни, съд ,прокуратура и следствие, служители от държавни агенции,ведосмства, абе целия народ ще възстане. Затова полицията бди и няма да допусне такова нещо. Защото ще рухне държавата. А ново правителство и да дойде с предсрочни какво може да направи? Някаква магия? Учителите стачкуват защото са будни граждани, търсят си правата, но тези дни малко се и поизложиха, но това е от силното еуфорично настроение, което си самоподклаждат, със скандирания, краясъци. дебилни лозунги..остава само някоя хептем тинейджърска изцепка да направят и тогава съвсем ще ми паднат в очите. Ама айде и от мен подкрепа да се не цепа:))))
цитирай
2. zeifod - Учителите
11.10.2007 14:42
са в пълното си право да искат. А това че Управляващите си затварят очите за проблемите, само може да говори лошо за тях. Дават се стотици милиони за нови административни сгради, милиарди за корвети. Не си мислете че от тези сделки не се взима комисионна, напротив пълнят се джобове.Каква комисиона ще се вземе от милионите за Учителите: отговор:Никаква, така че да се дават според Управляващите файда няма.
Замислете се 150 000 заети в сферата на образованието, от тях 90 000 учители. Горе долу на 1 учител се пада един чиновник... А мога да ви кажа че господа Бюрократите в канцелариите вземат много повече от учителите. Ето къде отиват парите за Образование - в администрация.
Държавната администрация за последните 2 години е пораснала също. Щата е раздут до неузнаваемост - 160 000 човека в държавната администрация. Нова сграда на 4-ти километър на обща площ от 500 000 кв.м. Ето за това няма пари, защото финансите не се управляват нормално. Защото няма приоритети. Не са виновни Учителите за това, а тези който разпределят парите...
Затова аз подкрепям учителите. Това правителство е също толкова социално ориентирано, колкото и онова през далечната 94-97 година. Същите боклуци. Като не могат да управляват да си ходят.
цитирай
3. liliahristova - viovioi, съгласна съм с теб,
11.10.2007 16:54
самата аз съм писала в блога си неласкави неща за учителите точно защото като родител съм потърпевша. Имам много забележки към преподавателите, особено в началното училище. Но три седмици стачка показват вече голяма твърдост и ми харесва, че хиляди хора, извън политическите пристрастия, започнаха с професионални искания, а ето, сега може да се гътне и правителството. Отдавна не се беше случвала подобна масова проява. А дали са учители, лекари, социални работници - явно им е дошло до гуша. Харесва ми тяхното неподчинение на властта, която даде пари на таксиметровите шофьори, а не се интересува от стандарта на умните хора в страната.
цитирай
4. vivian - до voivoi
11.10.2007 17:28
виж какво, бях учителка през 1998 и ей Богу, не можах да издържа на тия мизерни пари. Работата е адски тежка, направо къртовски труд, имах много труден клас и се налагаше да звъня от личния си телефон на родителите, някои от които живееха в провинцията, стоях по 4 часа допълнително в училище да се разправям с трудни деца и когато се връщах в къщи като пребито куче с две торби с тетрадки за преглеждане и погледнех в хладилника си, в който се мъдреше едно кисело мляко и малко кашкавал, а в портмонето си имах някакви 15 лева за 20 дни, когато приятелките взеха да не ми се обаждат, защото бях неплатежоспособна, а нали я в кафене, я другаде ще ми предлажат да отидем, а аз нямам пари, една сутрин реших: Край! И сега, когато пак ме обземе лудостта да я работя тая работа, мъжът ми ме връзва за стола да не направя някоя глупост и да се цаня пак учителка..
цитирай
5. sparhawk - напълно подкрепям исканията на учителите
11.10.2007 22:27
както каза Боян Биолчев "Не ме интересува финансовата стабилност на страна от малоумни".
Сметките на лапачите от тройната коалиция - още по-малко.
цитирай
6. анонимен - vivian, мен нямаше кой да ме върже за стола
11.10.2007 22:40
... Върнах се от чужбина - мислех, че тук нещата се оправят лека полека.
Преди преподавах английски, върнах се и с добър немски...
Дали си представяте, колко съжалявам?
цитирай
7. анонимен - Имаш време!Тръгвай отново!
12.10.2007 20:28
Който може нека си търси пътя вън от тази неуредена и корумпирана от управляващите страна!Жалко ,че не съм млада бих стегнала куфарите!Не се знае и ние може да тръгнем,с тъпи управляващи няма развитие!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: liliahristova
Категория: Политика
Прочетен: 630453
Постинги: 77
Коментари: 549
Гласове: 2062
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930